COLOMBO, baby!

Nu har vi lamnat Colombo och hotell Mount Lanka for en tvanattersvistelse i Yala med safari pa schemat. Dag 1 i Colombo fick vi aka till hotellet fran flygplatsen i Negombo. Det tog valdigt lang tid att ta sig fram och Colombo ar enligt min mening verkligen en stad fylld av kontraster. De allra rikaste i sina stora fina hus har grannar som bor i kakstader. Stadsplaneringen ar inte heller sarskilt genomtankt och trafiken ar verkligen galen. Forsta kvallen gick vi ut och at och kollade lite pa affarer och sedan sov vi. Dag 2 i Colombo var en fri dag som de flesta spenderade pa Mount Lavinia Beach. Jag smorjde in mig i obarmhartiga mangder solskyddsfaktor men brande anda sonder mig. Lag och frustade och pustade och skavde pa madrassen hela natten darpa och har aldrig varit med om en varre solbranna i HELA MITT LIV. Dag 3 i Colombo bestod av ett besok pa nationalmuseet som inte var speciellt givande, forutom ett stort valskelett som var ganska haftigt. Darefter drog vi ivag pa shoppingcentret Odell som i min mening var otroligt overskattat. Daremot hade dom goda fruktdrycker och milkshakes och andra goda kakor. Pa kvallen gick vi och at mat och badade, eller ja, alla utom jag da eftersom jag knappt kunde ga utan att luften skavde mot ryggen. Idag har vi suttit pa en buss storre delen av dagen och ingen lankes vet ordet STRESS nar vi pratar kissnodighet. Vi stannade i en jattefin liten stad dar aven Jonte fick livraddas efter en badtur med Matte. OVER AND OUT Samuel E

Kommentarer
Postat av: Birgitta Eriksson

Ett gott råd, Samuel: Ta inte av dig t-shirten!! Det verkar annars inte gå nån nöd på er i alla fall och det känns skönt för oss här hemma att höra.Ta hand om varandra och njut av varje sekund - trots blåsor :) P&K

2011-03-08 @ 17:26:40
Postat av: Robert Åkerlund

Kul att ni verkar trivas. Hoppas ni får vara med om riktigt häftiga upplevelser. Ta hand om varandra and may all Gods peace follow you!

2011-03-08 @ 18:41:09
Postat av: Erika Eriksson

Härligt att höra att ni har det bra. Det verkar vara väldigt viktigt med att använda en massa solskyddsmedel det är trots allt bara första veckan på ert äventyr. Hoppas ni alla har det bra.

Mvh Erika

2011-03-08 @ 21:23:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0