Livet i Trincomalee

Hej Mamma och Pappa och alla andra dar hemma! Nu har aven jag tagit mig till ett internetcafe och tankte beratta lite om min resa sahar langt. Idag har vi haft en ledig dag, som de flesta andra kommer att vara har i Trincomalee dar vi har var semester. Majoriteten av klassen har tillbringat dagen pa stranden som ligger alldeles utanfor vart hotell. Trots att det varit en del moln idag har jag lyckats branna mig pa benen och ryggen. Har smorjt in mig med after sun och klatt pa mig sa nu hoppas jag att det blir battre tills imorgon.

Annars hander det inte speciellt mycket har i Trinco. Ikvall ska jag ata pa en italiensk restaurang tillsammans med nagra ur klassen. Visst ar det gott med sri lankesisk mat, men det ar inte fel att variera sig.

Jag tycker att resan hittills har varit otroligt spannande och upplevelserik. Besoken pa barnhemmen samt en byskola har for mig varit resans hojdpunkter an sa lange. Att fa traffa alla barn, hora vad de varit med om och se hur de har det nu har framkallat manga tankar och kanslor. Jag skulle definitivt kunna tanka mig att jobba nagra manader pa ett sant stalle. Inga pengar i varden skulle kunna ersatta den upplevelsen.

En annan sak som har blivit valdigt tydlig under resans gang ar pengarnas varde. Sri lanka ar ett land med stora inkomstsskillnader. Det syns bl.a. genom ett sa enkelt exempel som pa bilar. Vissa har jattefina bilar, nagra har bilar som knappt tar sig fram och en del har ingen bil alls.

Skulle kunna skriva hur mycket som helst, men ska avrunda nu. Ta hand om er dar hemma!
Kramar fran Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0