upplevelser

Hej, det har blir mitt forsta inlagg pa den har bloggen. Idag ar det var sista dag har i Kandy for imorgon bussar vi vidare till Trincomalee som ligger pa ostkusten. Jag har upplevt upplevt de starkaste upplevelserna som jag foralltid kommer att minnas har i Kandy. Vi har som ni formodligen redan last, besokt tva barnhem som ligger har, Fridsro och Home of hope. Vi fick lyssna pa manga av barnens berattelser. De har fatt en sa orattvis start pa livet. Nar man kikade in i ett rum och sag de sma barnen sova var det obegripligt hur nagon manniska kunnat forma sig pa att skada dessa barn. Barnhemmen ger barnen en mojlighet till en battre framtid. De som jobbar pa barnhemmen gor verkligen ett fantastiskt jobb och jag avundas dessa manniskor. Nar barnen pa HoH kom hem fran skolan bjod de oss pa en fantastisk forestllning innehallande dans och musik. Efter deras forestallning ville dem att aven vi skullle upptrada sa vi drog ihop nagot spontant och sjong, Tand ett ljus, Maja min maja och Sveriges nationalsang. Jag har fatt sa mycket nya intryck och det finns sa mycket jag vill beratta nar jag kommer hem! /Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0